Meie õpetajad: Kei Kvarnstrom ja Kristiina Sau-Ek

Alustagem algusest:

  • Kaks Tasapisitasakaalu õpetajat.
  • Kaks huvitavat nime– Kei Kvarnstrom ja Kristiina Sau-Ek.
  • Kaks koera kahepeale kokku.
  • Number kahe asemel tuleb nüüd ebareeglipärane Kolm- kolm last kummalgil.
  • Mõlemale õpetajale meeldib rääkida palju ja kõva häälega, arvatavasti on see seotud ka kaasasündinud andega viia tund läbi ühe väljahingamise pealt. Sest nii palju on ju edasi anda.

 


 

Kei Kvarnstrom

Mina Kei olen 43 aastane. Ja kui ma päris ausalt peeglisse vaatan, siis tuleb tunnistada, et sellist kõrge ja kerge emotsiooniga tundi nagu seda on imikute ja väikelaste tund peaks läbi viima keegi, kes on poole noorem kui mina täna. Aga mis teha, vahel loeb ka kogemuste pagas ja see on mul tänaseks päevaks kokku 14 aastat järjepidevat imikutetundide juhendamist. Kindlasti lisab sinna aastatele veel lisa juurde ka oma enda kolm last (täna üks 19.a., üks 17.a., ja üks 14.a.), kellega koos sai alustatud võimlemismatil püherdamist, koera moodi käputamist ning palli käte vahel veeretamist: „Veere kakku, veere kakku, …. „

Teine amet mis mul on, mis tegelikult on ikka ju see sama amet- ehk töö inimestega. Selleks ametiks on olla joogaõpetaja. Tänasel päeval olen litsenseeritud joogaterapeut, õppimas ja täiendamas olen käinud nii koduses Eestis kui ka Rootsis, Austrias, Itaalias, Prantsusmaal ja Indias, viin kord nädalas läbi jooga tundi ja koostan soovijatele iseseisvaks harjutamiseks individuaalseid joogakavasid, kas siis tervisliku seisundi parandamiseks ja toetamiseks või muudel eesmärkidel. Olen ka joogaõpetajate koolitaja- õpetan Eesti Joogaühinguga kahasse tulevasi joogaõpetajaid kolmeaastase õppekava raames, kus lisaks joogaalastele kursustele on ka anatoomia ja füsioloogia kursused (olen õppinud ning varem ka töötanud meditsiini vallas. Mustamäe kiirabihaigla reanimatsiooni osakonnas hooldusõena ning Hooldushaiglas hingehoidjana.)

Tasapisitasakaalu Stuudioga olen kaasas käinud täitsa algusest peale. Vähe sellest, mõned Tasapisitasakaalu tänased õpetajad on usaldanud mind endagi laste võimlemisõpetajaks. Lisaks tööle imikute ning väikelaste võimlemisõpetajana toimetan ma ka ujutamisõpetajana ja toetan rasedaid ettevalmistumisel sünnituseks, olen käinud kaasas ja olnud toeks ka sünnitusel.

Millega ning milleks me siis imikutevõimlemistunnis teeme ja tegeleme?

Esimestel elukuudel toimuvad beebidel kõige suuremad elumuutused. Kilod ja sentimeetrid tekivad silmnähtavalt. Mida rohkem beebide käsi ja jalgu liigutada, seda paremini nad end tunnevad. Seetõttu liigutavadki emad ja isad võimlemistunnis beebide käsi ja jalgu. Kui beebide kätehaare muutub tugevamaks, teeme mõned kukerpallid ja saltod sellele lisaks. Hea kontakst oma kehaga.

Kui beebid juba oma jalgadel suudavad käia, siis anname neile võimaluse aina rohkem asju iseseisvalt teha ja seda koos teiste beebidega. Ema-isa on siis pigem lihtsalt vaimseks toeks.

Ka emadel koheneb füüsiline vorm võimeldes oma lapsega. Päris pikalt tuleb seda pampu ju puusal või käes, sülekotis või seljas kaasas kanda. Talvel „kasvab“ pambust Michelini mehike kõikide nende kombede ja tekkide sees. Turvahällid ja kärud, trepid ning bussiuksed ja muud tassimised ja tarimised. Emaks olemine on üks suuremat sorti kangelastegu.

Ja siis on need igapäevased teemad: uni, hambad, toit ja kõik see muu mis teemana tunnis parajasti üles kerkib, mis on emadel hetkel aktuaalne põletav päevakorra tulipunkt. See saab meil üheskoos läbi räägitud ning koos ka teiste emade tarkuse ja julgustusega leiame erinevaid lahendusi.

Kõige lõpuks ja mis eriti tähtis. Lisaks kõigele sellele eelloetletud kasulikkusele, võimlemistund on ka lihtsalt üks väga lõbus ja lahe tund.

No ja kui sa oled jõudnud lõpuks kõik selle pika jutu ära lugeda, siis ma usun, et sul on tõsine soov ning tahe oma lapsele leida parimat tema eale vastavat tegevust. Tule lihtsalt tundi ja saa üks kogemus. Ükskõik mis on kirjas pole ikka päriselt see, mis ise omal nahal läbi proovitud. Ja siis sa saad täie veendumusega otsustada ka see on sinule ning sinu lapsele õige koht.

 


 

Kristiina Sau-Ek

Mõni sõna sellest, kes ma olen ja kuidas ma jõudsin Pilateseni.

Kui Sa terve elu oled istunud ja Su selg enam sellele vastu ei pea, mis sest, et on võimalus ka seistes tööd teha, siis hakkad otsima midagi, mis asja parandaks. Kiire, kiire, vasardab koguaeg peas ja see ajab kergelt hulluks, lihased pinges, vigastused kerged tulema, argipäeva rutiin sinna otsa ja sellist kohta, mis ei valutaks, eriti ei ole. Nii võtsin minagi trennikoti selga ja asusin oma selja- ja õlaprobleemidele lahendust otsima, kuni leidsin peale pikka rännakut Kalamajast Stott Pilatese.

Teekond Kalamajja käis aga suure kaarega, mööda erinevaid spordiklubisid, saale jne. Kõik võttis ikka omajagu aega, aga selle aja jooksul hakkasid formuleeruma konkreetsed mõtted, mida tegelikult vaja on ja milline võiks olla see koht, kus seda teha. No ja ei saa ju olla, et sellist kohta ei ole, küll kuskil ikka on. Kogu selle teekonna jooksul käisin siin ja seal, venitasin, hingasin, ägasin, higistasin, kuulasin ära kogu hip-hop, räp, pop jne muusika kullafondi, nägin ära erinevad mikrofonid, kõrvaklapid ja uusimad treeningriiete värvi-ja mudeli trendid, rääkimata udupeenetest materjalidest, kuni lõpuks, olin juba alla andmas (aga seda ei tohi teha!) jõudsin tasapisi otsaga Kalamajja.

Juba algus oli paljutõotav, just selline mõõdukas, ilma üliinimliku pingutuseta olla trenažööril jooksvast naabrist parem. Maja oli ilus ja õhkkond hea, tund ilma muusikalise kullafondita. Kullafondiks osutus hoopis õpetaja ise, kelle professionaalsus, armastus oma töö vastu ja suurepärane huumor ei lubanud ühtegi tundi vahele jätta. Käisin tunnis, õppisin palju, lihased said leevendust, hing sai rahu, kuni ühel päikeselisel kevadpäeval käis peas klõps! – ma õpin ka Pilatese õpetajaks. Jätan kogu senise töö ja vahetan elukutset. No täitsa soe peast!!! – arvas nii mõnigi, et mis mõttes, jätad oma senise nn „sooja ja kindla koha“ ning astud tühja peale? Ja kas sa tõesti tahad jälle õppima hakata? Kuid minuga on juba kord nii, kui asi meeldib ja sisetunne ütleb, et kõik laabub, siis mina oma otsust ei muuda.

Niisiis kannapööre – ja äkitselt tundsin kuidas ajamasin viis mind kaugele lapsepõlve, kus ma klassikirjandis „Kelleks ma tahan suurena saada“ kirjutasin: „Ma tahan saada treeneriks/õpetajaks, ma tahan, et mul oleks mitu oma gruppi“.

Ma olin selle ammu unustanud, aga koos selle klõpsuga tuli see lause meelde. Ja palun väga, võttis aega, mis ta võttis, aga nüüd olen ma alguses tagasi, ehk maakera on endiselt ümmargune. Iga päev seisan ma oma armsate trenniliste ees (ja mul on mitu oma gruppi) ning ma pole kunagi olnud oma otsusega nii rahul kui praegu. See, kui hästi või halvasti ma oma õpetamisega toime tulen, see ei ole enam minu – vaid las jääda see teiste otsustada.

Ja lõpetuseks paar rida Pilatesest, kes või mis see on? Esiteks ikka Kes, sest Pilates on inimese nimi! Pilates on hea kehale ja vaimule, leebe lihastele ning ilma (vanuse)piiranguteta.

Pilates – see on valuvaba elu, see on vabadus joosta, hüpata ja miks mitte ka lennata, see on teadlikkus Universumist (PS sest meie keha on kui väike universum).

Tule, astu läbi, sest Pilates pakub Sulle vahetuskaupa – rebi ennast välja argipäeva rutiinist, arvuti taga valusaks istutud kaelast ja seljast ning tule tunnikeseks tasakaalukasse Pilatese tundi!

 

2017-11-03T08:06:58+00:00