Joogalik lõdvestus

Iga krija hatha jooga tunni lõpus viib juhendaja läbi umbes 15 minutilise lõdvestuse, kus füüsilise keha erinevad piirkonnad, närvisüsteem ning aju lõdvestuvad, samas aga inimene jääb teadlikuks iseendast ja ümbritsevast keskkonnast. Toimub teadlik lõdvestumine, mitte aga magama jäämine.

Sellisel sügaval lõdvestusel on mitmeid positiivseid tulemusi, mis aitavad parandada inimese tervist ja ka üldist heaolu. On tõestatud, et regulaarne joogalik lõdvestus aitab leevendada stressist tingitut probleeme, nagu näiteks krooniline väsimus, südamehaigused ja kõrge vererõhk. Aga samuti vähendada kogunenud mentaalseid ja emotsionaalseid pingeid.

Toon siinkohal välja ühe väga lihtsa ja tõhusa meetodi lõdvestumiseks, mida on hea kasutada näiteks peale väsitavat tööpäeva, konfliktset situatsiooni, pingelist koosolekut või enne magamaminekut, et valmistada ennast ette rahulikuks ja kosutavaks uneks.

Säti ennast mugavalt istuma või selili lamama. Oluline on, et lülisammas oleks sirge. Saa seejärel teadlikuks enda hingamisest, lihtsalt märka, kuidas hingamine vabalt ja loomulikult kehas liigub. Hakka nüüd koos väljahingamisega leidma enda füüsilises kehas pinges kohti, mida saad lõdvestada. Ühe väljahingamisega lõdvesta silmad, teisega näo lihased, siis õlad jne. Kui füüsiline keha on enam-vähem lõdvestunud võid juba märgata, kuidas ka sisemaailmas toimub rahunemine. Ole ligikaudu veerand tundi keskendunud hingamisele ja lõdvestusele, vabasta koos väljahingamisega kõik, millest saad teadlikuks, olgu selleks siis pinge kaelas, väsimuse emotsioon, või ärevad mõtted.

Lõdvestusest väljatulekuks hakka tasakesi liigutama oma keha erinevaid piirkondi, siruta ja ringuta. Võid märgata, et peale lõdvestust on su enesetunne tunduvalt parem – füüsiline keha on puhanud ja ka sisemiselt võid tunda ennast rahuliku ja reipana.

2017-08-17T06:43:44+00:00