Joogaga tegelemine aitab vabaneda stressist

Tänapäeva elustiil on muutunud väga kiireks ja pingeliseks ja üha rohkem inimesi tunnistab, et stress on neid mingil viisil kimbutamas. Stressi ilminguid võib leida nii füüsilise keha teatud piirkondades tekkinud valu või pingena, aga samuti ka üleüldise väsimuse, jõuetuse või rahulolematusena. Arvatavasti on kõik inimesed oma elus mingil perioodil stressi kogenud ja teavad, mis sellises olukorras toimub.

Füüsiline keha tõmbub pingesse, ülesse kerkivad pigem ebameeldivad emotsioonid, mida toetavad ka vastavasisulised mõtted, hingamine muutub pindmiseks ja kiireks ning keha hakkab tootma stressihormoone kortisooli ja adrenaliini. Kui stressi põhjustanud olukorrad lahendatakse, pole probleemi, kuid kui halvad mõtted ja tunded inimese sisemaailma tiirlema jäävad, muutub see kehale väga kurnavaks ja just seetõttu tuntakse stressiga seoses tihti jõuetust ja väsimust. Suur osa kasutada olevast eluenergiast kulub negatiivsete emotsioonide toiduks ja füüsilises kehas olevate pingete alalhoidmiseks, mille tulemusel nõrgeneb aga ka inimese immuunsüsteem. Stress on salakaval vaenlane, keda ei toiks jätta tähelepanuta.

Kuidas siis ikkagi on võimalik joogaga tegeledes vähendada kehas olevat stressi? Jooga on tuhandeid aastaid vana teadus, mis õpetab inimesele iseennast paremini tundma ja seeläbi ka oma elu teadlikult paremuse suunas juhtima. Kasutusel on erinevaid vahendeid, nagu hingamisharjutused, meditatsioonid ning füüsilisele kehale mõeldud harjutused ehk asanad. Olemasolevast stressist annab keha teada lihaspingete kaudu ning oma keha tundmine ja stressi teadvustamine ongi esimene samm stressi vähendamise suunas. Erinevatele keha piirkondadele tehtavad hatha jooga harjutused parandavad pinges piirkonnas energia- ja verevarustust viies sellesse kohta rohkem hapniku- ning toitaineterikast verd, masseerivad kudesid, organeid, näärmeid ja liigeseid, tugevdavad ja venitavad lihaseid, soodustades nii mürkainete eemaldamist ning tugevdavad ja puhastavad närvisüsteemi. Kuna füüsiline keha ja psüühika on omavahel tihedalt seotud, siis lõdvestades pinged oma kehas kogetakse ka sisemiselt rahulikkust ja heaolutunnet.

2017-08-17T07:15:21+00:00